Skip to content

Workshop i Göteborg

juni 2, 2008
by

Den 2 juni föreläste jag på temat ”Workshop i aktuell biblioteks- och informationsvetenskaplig forskning”. Det var ansvarsbiblioteket i samhällsvetenskap vid Göteborgs universitetsbibliotek som ordnade workshopen. Jag presenterade en del av tematiken i EXAKT-projektet och det blev en intressant diskussion bland de ca 40 deltagande bibliotekarierna. Jenny Hdman presenterade sin forskning vid samma workshop.

Olof

One Comment leave one →
  1. Gemensamma frågor?! permalink
    juni 4, 2008 8:18 f m

    Jag deltog i workshopen och tyckte som alltid när forskningen bjuder in att det var intressant. Som alltid intressant – frågan är vad jag menar med detta egentligen? Jag som arbetar på ett gymnasiebibliotek borde så här års vara helt uppfylld av kravhantering av läromedel. Sköter jag inte mitt jobb? Har jag fel jobb? Varför tycker inte fler gymnasiebibliotekarier att det här är lika roligt som jag?

Kommentera

